.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره رسانه ای خزر با شکوه برگزار شد ....
جشنواره رسانه ای خزر به صورت بین المللی ادامه می یابد / جشنواره رسانه ای خزر اقدام شایسته ای از سوی مازندران که هویت فرهنگی دارد / استقبال بی نظیر اهالی رسانه های شمال از جشنواره رسانه ای خزر / اهدای یکدستگاه خودروی آتش نشانی به شهرداری چالوس دستاورد بزرگ جشنواره برای مردم
شمال نیوز : مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر با موضوع مدیریت شهری و گردشگری با حضور ، جمعی از مدیران شهرستانی و اهالی رسانه سه استان شمالی و برگزیدگان جشنواره در چالوس برگزار شد.
جشنواره رسانه ای خزر به صورت بین المللی ادامه می یابد / جشنواره رسانه ای خزر اقدام شایسته ای از سوی مازندران که هویت فرهنگی دارد / استقبال بی نظیر اهالی رسانه های شمال از جشنواره رسانه ای خزر / اهدای یکدستگاه خودروی آتش نشانی به شهرداری چالوس دستاورد بزرگ جشنواره برای مردم

شمال نیوز :  مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر با موضوع مدیریت شهری و گردشگری با حضور استاندار مازندران ، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نماینده مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و معاونین ، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان ، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس ، رئیس و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز ، رئیس سازمان بسیج رسانه استان مازندران ، جانشین فرمانده سپاه شهرستان چالوس ، فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ، جمعی از مدیران شهرستانی و اهالی رسانه سه استان شمالی و برگزیدگان جشنواره در چالوس برگزار شد.

 

یکی از دستاورد های بزرگ این جشنواره برای مردم چالوس به عنوان میزبان ، اهدای یکدستگاه خودروی آتش نشانی مجهز بابت استفاده برای ساختمانهای مرتفع که نیاز مبرم در غرب استان از سوی استاندار به شهرداری چالوس بوده و دیگری اهدای حواله کاغذ دولتی برای نشریات مازندران از سوی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی بوده است.

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری قرار بود ۲۷ مهرماه با برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح سفرای کشور‌های حاشیه خزر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما جهان‌نمای چالوس برگزار شود، اما به دلیل حوادث دلخراشی که در بمباران بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی و اردوگاه‌های غزه رخ داد و وجدان‌های بیدار در سراسر جهان را در بهت و حیرت و غم و اندوه فرو برد، لغو شد.

این رویداد نهایتا در هفته بزرگداشت مازندران و در نیمه فصل پاییز، شب گذشته در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر ساحلی و زیبای چالوس برگزار شد.

فرمانداری، مجموعه شهرداری و شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چالوس و البته رسانه‌ای‌های چالوس برای برگزار مراسم اختتامیه سنگ تمام گذاشتند. 

 توزیع بسته فرهنگی که روی آن یک شال با عبارت‌های «القدس لنا» و «غزه تنها نیست» با ترکیبی از تصاویر چفیه، پرچم فلسطین، بیت‌المقدس و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حرف‌هایی برای خود داشت.

 

 پوستری که مسوولان و اهالی رسانه حاضر در جشنواره یکی یکی پای آن را امضا و با این کار مهر تأییدی بر مظلومیت فلسطین و جعلی بودن اسراییل زدند، جالب توجه بود. این پوستر در محکومیت خبرنگاران از نسل‌کشی و جنایت‌های اسرائیل غاصب و کودک‌کش، در ورودی همایش با زیرچیدمانی معنادار نصب شده بود.

 پوستر اصلی به عنوان پس‌زمینه یا بک‌گراند که بالای آن پرچم‌های ایران و فلسطین با یک قلب به‌هم پیوستند و هشتک «با هم همدلیم»؛ نشان می‌داد که اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر، رنگ و بویی از همدردی با ملت مظلوم فلسطین دارد.

 پخش کلیپ تأسف‌برانگیز و غم‌آلود از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع و مورد هدف قراردادن خبرنگاران و شهادت آن‌ها نیز متناسب با حال این‌روز‌های یکی از مهمترین حوادث جهان بود، حوادثی که اهالی رسانه نباید از پرداختن به ابعاد مختلف آن غفلت کنند.

 

تجلیل از چند خانواده شهید در این رویداد رسانه‌ای نشان داد که چالوس، قدمگاه ۲۱ هزار شهید شمال کشور، همچنان پایبند به ارزش‌هاست و برای آن‌هایی که اقتدار و امنیت کشورمان مرهون خون‌های پاکشان و قدم‌های معصومانه‌شان است، جایگاه ویژه‌ای قائل است.

 

هر کدام از سخنرانان مطلع صحبت‌هایشان را به محکوم‌کردن جنایت‌های اسراییل در برابر ملت مظلوم فلسطین اختصاص دادند و آزادی قدس شریف را آرزو داشتند، یکی از خبرنگاران نیز هدیه خود را به مردم غزه اختصاص داد.

شال‌های مزین به پرچم فلسطین بر گردن حضار نشست، فضای نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر به‌گونه‌ای شد که آبی امن خزر را با سرخی بی‌قرار غزه ترکیب کرد؛ یک «سرخ‌آبی» کم‌نظیر در شهر ساحلی چالوس.

  

 

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور:

جشنواره رسانه‌ای خزر به صورت بین المللی برگزار می شود

 

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور گفت: تلاش می کنیم جشنواره رسانه ای سال آینده به صورت بین المللی در چالوس برگزار شود.

ساسان شیخی شامگاه یکشنبه در اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای خزر با بیان این که هرچه جشنواره‌ها بیشتر باشد به کیفیت کار حوزه رسانه‌ها کمک می‌کند، افزود: قرار بود این جشنواره در همایش وسیع‌تر با حضور شهرداران شهرهای حاشیه خزر و اصحاب رسانه به مدت دو روز برگزار شود.

وی بیان داشت: از مدیریت شهری دوره ششم اعم از شهردار ، رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر چالوس، فرماندار و معاون فرماندار چالوس ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون فرهنگی و رئیس اداره مطبوعات این اداره کل و اداره گردشگری چالوس ، روابط عمومی شهرداری چالوس و اصحاب رسانه چالوس و نوشهر و همکارانم در هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران که نهایت تلاش را برای برگزاری این جشنواره انجام دادند قدردانی می کنم.

وی با اظهار اینکه تلاش می‌کنیم سال آینده جشنواره را به صورت بین المللی برگزار کنیم، تصریح کرد: آمادگی را داریم به صورت بین المللی همایش و جشنواره رسانه‌ای خزر را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه چهار شهر خلاق در ایران وجود دارد، گفت: دنبال آن هستیم که چالوس را به عنوان شهر خلاق رسانه‌ای در ایران کنیم و تمام تلاش و همت ما این است در حوزه رسانه نسبت به کیفی سازی تولیدات اقدام کنیم.

شیخی با بیان اینکه اهالی رسانه با قوانین مطبوعات آشنا نیستند، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط به سواد رسانه‌ای را لازم دانست و گفت: این دوره‌ها می‌توان به افزایش آگاهی و اطلاعات اصحاب و فعالان رسانه‌ای کمک کند.

وی ضمن محکوم کردن جنایات اسرائیل کودک کش در غزه گفت: در این مراسم یادمان شهدای خبرنگار غزه نیز برگزار شده و از فرزندان شهدای مدافع حرم و امنیت شهرستان چالوس نیز که امروز خود را مدیون آنها هستیم تقدیر شد.

 

 

 

مسئول بسیج رسانه مازندران تاکید کرد؛

ضرورت حرکت آفندی رسانه ای برای رساندن ندای مظلومیت مردم غزه

مسئول بسیج رسانه مازندران حرکت آفندی رسانه ای برای تولید محتوا و رساندن ندای مظلومیت مردم مظلوم غزه را به جهان الزامی دانست.

عبدالمهدی حق شناس شامگاه یکشنبه در آئین اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری با بیان اینکه رسانه‌های دنیا تلاش کردند جنایات رژیم صهیونیستی مسکوت بماند، افزود: قدرت شهادت طلبی مردم مظلوم غزه سبب بیداری جهان اسلام شده است.

وی حرکت آفندی برای تولید محتوا را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: همکاران رسانه‌ای زیادی برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کردند و خبرنگاران استان در این زمینه پای کار هستند.

وی بیان داشت: در این مراسم حسن بهرامی به عنوان مسئول بسیج رسانه چالوس معرفی شد.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  تاکید کرد :

ضرورت نشر فرهنگ بومی در هفته مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روز مازندران فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی، ترویج گفتمان ایران اسلامی و نشر فرهنگ بومی مردم مازندران است، گفت: تبیین فرهنگ باشکوه مازندران بخشی از مسائل را برای نسل جدید ما روشن خواهد کرد.

احسان آهنگر در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر بامحوریت مدیریت شهری و گردشگری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان چالوس برگزار شد، با محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اظهار کرد: امروز همه دنیا به این باور رسیدند که باید شاهد اضمحلال این غده سرطانی در دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ آبان ماه به‌عنوان روز ملی مازندران نامگذاری شده است، اضافه کرد: ۱۴ آبان ماه سالروز آغاز حکومت علویان بوده که باعث افتخار است که در واقع تحلی هویت تاریخی و دینی مردم این مرزوبوم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روز مازندران فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی، ترویج گفتمان ایران اسلامی و نشر فرهنگ بومی مردم مازندران است، افزود: تبیین فرهنگ باشکوه مازندران بخشی از مسائل را برای نسل جدید ما روشن خواهد کرد.

آهنگر اظهار کرد: مازندران در کنار تاریخ باشکوه خود از نعمات خدادادی بهره‌مند است که به‌عنوان یکی از قطب گردشگری کشور معرفی شده و استفاده بهینه از این ظرفیت می‌تواند در توسعه این استان موثر باشد.

وی اضافه کرد: در این زمینه رسانه‌ها با تولید آثار پرمحتوا بر گردشگری استان تاثیر بسزایی داشته باشند تا شاهد اعتلای استان باشیم.

 

 

 

 

فرماندار شهرستان چالوس  خبر داد:

تقارن جشنواره خزر با هفته ملی مازندران

رستم زودی فرماندار شهرستان چالوس در این مراسم، گفت: اینکه جشنواره رسانه‌ای خزر در هفته مازندران برگزار شد، جای خرسندی است.

وی با اشاره به ثبت بارش ۱۱۰ میلی‌متری باران طی حدود ۳ ساعت، افزود: از بامداد امروز مسؤولان در تلاش هستند و دستگاه‌های خدماتی و امدادی درحال رفع مسائل هستند.

فرماندار چالوس با بیان اینکه جشنواره خزر با محور مدیریت شهری برگزار شد که از اهمیت بسزایی برخوردار است، اضافه کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های نواورانه رسانه‌‌ها و مسؤولان بهره‌گیری کنیم.

  

 

محمدعلی محسنی بندپی تاکید کرد:

جشنواره رسانه ای خزر  از اهمیت بسزایی برخوردار است

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر بامحوریت مدیریت شهری و گردشگری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان چالوس برگزار شد، اظهار کرد: توسعه در غرب مازندران با شتاب مطمئنی در حال حرکت است.

وی افزود: از ۱۸ مصوبه ستاد تسهیل کلاردشت حتی یک مصوبه هم با مخالفت مواجه نشد و این نشان‌دهنده اراده جدی دولت سیزدهم است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس بیان کرد: به آب انداختن اولین شناور تفریحی به آب‌های نوشهر، برگزاری جلسات سرمایه‌گذاری و افتتاح دفتر استانداری در غرب استان نتیجه حضور میدانی و مؤثر مسؤولان استانی است.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه توسعه در منطقه‌ای اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه توسعه فرهنگی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه اگر اصحاب رسانه توسعه پیدا نکنند قطعا موفق نخواهیم شد.

وی ادامه داد: اینکه از ظرفیت شهری در جشنواره رسانه ای خزر بهره‌گیری شده، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهیم واقعا غرب استان را نجات دهیم همه باید در کنار هم باشیم؛ هر چه به صنعت گردشگری توجه کنیم و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم، موفق خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه باید از ظرفیت‌های فرودگاه‌ها، بنادر و دریا و سایر استفاده کنیم، یادآور شد: روزهای خوبی در غرب استان داریم که البته اهتمام همه را می‌طلبد.

  

 

 مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره رسانه ای خزر یک اتفاق خوب و ماندگار در حوزه رسانه محسوب می شود

 

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : جشنواره رسانه ای خزر یک اتفاق خوب و ماندگار در حوزه رسانه محسوب می شود و امیدواریم این جشنوراه در سال های آتی با کیفیت بالاتری برگزار شود.

وی ادامه داد:  شهادت ۵۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف جهان در غزه نشان دهنده جنایت تاریخی و جعلی بودن رژیم غاصب و منحوس اسرائیل است.

ایمان شمسایی در آیین اختتامیه جشنواره رسانه خزر در چالوس، ضمن محکوم کردن جنایات و کودک کشی رژیم غاصب اسرائیل یادآور شد: متاسفانه در این حادثه دست کم ۵۰ خبرنگار رسانه های مختلف جهان در غزه به شهادت رسیدند و چنین اتفاقی سندی بر شقاوت رژیم منحوس اسرائیل محسوب می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز اصل و اساس جشنواره های تخصصی در حوزه رسانه، ایده پردازی است به این معنا که اگر جشنواره با موضوع خزر شکل پیدا کرد باید این مهم در صفحات و بیلبوردهای شهری در کنار صفحات اقتصادی و اجتماعی جایگاه داده شود.

این مقام مسوول توضیح داد : اگر جشنواره تخصصی مطبوعات سینما در کشور برگزار می شود برای آن است که سینما در هنر یک امتیاز بالایی دارد و خزر امروز یکی از مولفه های هویتی است و تمام مردم ایران حتی از دیگر کشورها سالی یکبار هم شده از این مواهب الهی دیدن می کنند.

شمسایی اظهار کرد : با وجود برخورداری از چنین مزیت الهی، رسانه های استانی و کشورهای مجاور نمی توانند مولفه هویتی خزر را به اولویت کشورشان تبدیل کنند و اگر مشکلاتی وجود دارد، رسانه های باید پای کار بیایند و آن را حل کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : نقش رسانه ها در این حوزه بسیار مهم و اثربخش است به معنای بهتر آنکه رسانه ها نقش جاده ۲ طرفه را دارند هم می توانند وحدت رویه و انسجام میان مسوولان ایجاد کنند و از طرفی هم با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی به ویژه کارشناسان و صاحب نظران برای حل این مشکلات راهکار ارایه دهند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از مسوولان به ویژه استاندار بابت شناخت صحیح و درک درست از رسانه ها ابراز امیدواری کرد دغدغه ها و مشکلاتی که در این آیین مطرح شده در سایه همدلی، همگرایی و انسجام رویه حل و فصل کنیم.

  

 

استاندار مازندران:

جشنواره رسانه ای خزر با موضوع مدیریت شهری و گردشگری یک ضرورت بود / دبیر خانه دایمی جشنواره رسانه ای خزر در شورای اسلامی شهر چالوس دایر شد 

 

استاندار مازندران گفت : باید یک گفتمان توسعه گردشگری در این استان ایجاد شود که اصحاب رسانه می توانند در این راهبرد نقش مهمی داشته باشند.

سید محمود حسینی پور در آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری در چالوس افزود: ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در حوزه گردشگری یکی از نیازهای اصلی استان است متاسفانه تاکنون کار حرفه ای در حوزه رسانه ها در رابطه با گردشگری انجام نداده ایم و دبیر خانه دایمی جشنواره رسانه ای خزر در شورای اسلامی شهر چالوس دایر شد.

وی اظهارداشت: انسجام و همدلی رسانه ای با مدیران خیلی مهم است اگر بخواهیم مازندران قوی از منظر کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد کنیم، تعامل حداکثری رسانه ها با مدیریت شهری را خواهان هستیم و در جهت ارتقای گردشگری صنعتی در استان، رسانه ها در هر شهرستانی متناسب با آن منطقه ورود و به مدیران شهری کمک کنند.

وی با بیان این که جشنواره رسانه ای خزر یک رویداد بزرگ ملی است، خاطرنشان کرد: شهرهای ساحلی مازندران دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری است اما به علت ضعف های مدیریتی متاسفانه یکپارچه نبودن مدیریتی در بهره برداری از جاذبه های شهرها با کمبود امکانات دسترسی و اطلاع رسانی و برنامه ریزی صحیحی کاربردی بخش گردشگری را متاسفانه خوب معرفی نکردیم.

مقام عالی دولت در مازندران یادآور شد: اصحاب رسانه در طول مسیر راهبردی استان که یکی از راهبردهای مهم دولت مردمی سیزدهم در مازندران ایجاد گردشگری صنعتی با تمام رویکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و رییس جمهور دستور دادند گردشگری و تبادل مردم مازندران بین این استان و کشورهای همسایه در هر سطحی ارتقا پیدا بکندکه اولین قدم این مهم با برداشتن روادید با کشور روسیه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما با وجود تردد سالانه ۴۰ میلیون نفر جمعیت مسافر از این استان از مزیت های گردشگری بهره نبردیم، هر مقدار مدیریت شهری هماهنگ تر باشد و از طریق رسانه بتواند به معرفی امکانات و جاذبه های شهری بپردازد به همان اندازه امکان دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری بیشتر خواهد شد.

حسینی پور ادامه داد : توسعه گردشگری شهری آثار مثبت و منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی به دنبال دارد، مدیریت یکپارچه شهری و هم پایه های متقابل مدیران شهری و مردم با دستیابی به توسعه پایدار گردشگری شهری رابطه مستقیم و مثبتی دارد که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم.

استاندار مازندران با تاکید بر شناساندن تمدن این استان بیان کرد : باید تمدن استان را به نسل جدید بشناسانیم و یکی بزرگترین افتحار ما این است که مازندران صاحب تمدن بزرگی است و مردم این استان اولین حکومت علویان را تشکیل دادند و در شکل گیری محورهای اسلامی نقش اصلی داشتند.

وی اضافه کرد : یکی از مزیت های استان هم مرز بودن با چهار کشوری است که هر کدام جاذبه های دارند به ویژه کشور روسیه که ظرفیت گردشگری دارد و اکنون بخشی از گردشگران روسی دارند از ظرفیت های گردشگری ترکیه و امارات بهره می برند باید تدابیری اندیشید تا آنها را به سمت مازندران سوق داد.

این مسوول مازندران یادآور شد : حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست محیطی و ایجاد فضای رقابتی آثار مطبوعاتی و رسانه ای کشورهای حاشیه خزر باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی پور گفت : امروز کشورهای عربی علاقه زیادی به طبیعت مازندران دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست و به عنوان مثال جاده زیبای چالوس یکی از مقاصد گردشگری بخشی اعظمی از کشورهای عربی است که باید زیرساخت های این جاده را برای گردشگران فراهم کنیم.

وی اظهارداشت : همگرایی بین رسانه های کشورهای همسایه خزر باید هدف این جشنواره باشد و راه باز شدن ارتباط و تعاملات گردشگری از طریق رسانه ها ایجاد کنیم و ارتباط با رسانه های کشورهای همسایه خزر یکی از مهمترین شاخصه های ماست که این نشست می تواند کارگروه های تخصصی در ذیل این جشنواره با موضوع شهری ایجاد کند.

وی افزود : در این ارتباط باید ببینیم آرمان شهر ما در حوزه گردشگری شهری چیست؟ شهرهای مقصد گردشگری در دنیا چه شاخصه هایی دارند و ما بر اساس آموزه های اسلامی چه شاخصه هایی باید داشته باشیم و مازندران را چگونه باید به گردشگران معرفی کنیم؟ این اینها صرفا با برقراری یک جشنواره محقق نخواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد : این استان با این ظرفیت عظیم رسانه ای باید اقتصاد گردشگری را در منطقه راه بیندازند بنابراین مسیر گردشگری و مقصد گردشگری متفاوت است رسانه های ما باید به سمت کارهای حرفه ای حرکت کنند و رسانه ها نقش ممتازی در مدیریت شهری دارند و از این امتیاز باید در ارتقای سطح کیفی مدیریت شهری در حوزه مهم گردشگری ایجاد کرد.

به تاکید وی، رسانه ها باید مطالبه هایی در رابطه با آرمان شهر مازندران برای مقصد گردشگری داشته باشند و با این مطالبات هست که می توان ارتباط گرفت.

حسینی پور با بیان این که امروز مازندران رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری را در بین استان های کشور داراست، گفت : این استان بعد از ۱۰ سال به رشد اقتصادی ۴.۱ دهم درصد دست یافته است و اکنون بستر استان برای سرمایه گذاری فراهم شد.

وی تصریح کرد : مبارزه با فساد اداری یکی از شاخصه های مقصد گردشگری است و شهر سالم می تواند مقصد گردشگری باشد.

همچنین استاندار مازندران باتوجه به مشکل مهار حریق در شهرستان چالوس با توجه به بلندمرتبه‌سازی قول خرید یک خودروی آنش‌نشانی داد.

 

 استاد مختاریان:

مازندران بهترین استان رسانه ای کشور است

استاد محمود مختاریان نیز در ادامه این مراسم ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران جشنواره رسانه ای خزر، تعداد آثار ارسالی را ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۲۱ اثر در بخش ویژه عنوان نمود و افزود:

حدود ۱۱۴ اثر در بخش گزارش ، ۵۳ اثر در بخش مقاله و یادداشت ، خبر ۴۰ اثر ، مصاحبه ۳۶ اثر ، عکس ۴۲ اثر ، چند رسانه ای ۲۸ اثر ، کاریکاتور و طنز ۵ اثر ، صفحه آرایی و طراحی ۱۲ اثر مورد داوری اعضای هیئت داوران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی هیئت داوران ، آثار ارسالی با معیارهای روزنامه نگاری فاصله داشته و نیازمند آموزش و تمرین است ، اظهار کرد:  مازندران بهترین استان در حوزه تولیدات رسانه ای به لحاظ کمی و کیفی است و خبرنگاران این استان از ظرفیتهای رسانه ای بسیار قدرتمندی برخوردار هستند. اما در شرایط سخت و دشوار امروز دنیا لازم است که رسانه ها با قدرت و کیفیت بهتری کار کنند و برای رسیدن به این هدف ، برگزاری کلاسهای آموزشی و ارتقای سطح آگاهی خبرنگاران گریز ناپذیر است.

لازم به ذکر است که محمود مختاریان ، حمید مدقق ، مریم سلیمی از داوران جشنواره رسانه ای خزر بودند که آثار ارسالی به دبیرخانه را مورد ارزیابی قرار دادند.

 

 

 

حجت الاسلام اسفندیاری ، معاون فرماندار شهرستان چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر یک رویداد ملی بود

 

حجت الاسلام علی اسفندیاری ، معاون فرماندار شهرستان چالوس گفت: جشنواره رسانه ای خزر یک رویداد ملی بود که تلاش داریم در سال های آینده این رویداد بزرگ را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری یادمان شهدای خبرنگار غزه در مراسم اختتامیه این جشنواره  نشان داد اوضاع و احوال آن سرزمین برای تک تک ما مهم بوده و پیام رسانه ای خزر به مردم آنجا این بود که غزه تنها نیست.

اسفندیاری بیان داشت: زیبایی دیگر این مراسم تقدیر از فرزندان شهدای حرم و امنیت بود که نشان داد رسانه ها پایبند به اصل و اصول انقلاب و ارزش های اسلامی هستند.

وی گفت: بابت جشنواره رسانه ای خزر از حدود یکسال گذشته چندین جلسه برگزار شد تا بتوانیم یک رویداد ملی را برگزار کنیم که خوشبختانه با حضور اهالی رسانه سه استان شمالی مراسم اختتامیه خوبی برگزار شد و قطعا در سال های بعد این جشنواره با نام چالوس با کیفیت مطلوب تر ادامه می یابد.

معاون فرماندار شهرستان چالوس بیان داشت: از نظر دریافت آثار استقبال بی نظیری از این جشنواره شد و قطعا مسیر فعالیت این دبیرخانه در طول سال ادامه خواهد داشت و در روز اختتامیه همه دیدیم که رسالت رسانه ای آن موجب شد تا استاندار بکدستگاه خودرو آتش نشانی مجهز به شهرداری اهدا کرد.

وی گفت: از همه کسانی که تلاش کردند تا چنین برنامه خوب و بزرگی برگزار شود نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

 

 

 

 رئیس شورای اسلامی شهر چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری با کیفیت مطلوب تر ادامه می یابد

 

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس گفت: قطعا دوره های بعدی جشنواره رسانه ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری با کیفیت مطلوب تر و به صورت بین المللی ادامه می یابد.

آرش رضوي در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری ضمن محکوم کردن اتفاقات  این روزهای غزه اظهار داشت: شهادت بیش از 35 خبرنگار در غزه و شهادت هزاران تن از کودکان زنان و مردم بی دفاع غزه را تسلیت و محكوم عرض می نمایم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری دوره ششم از ابتدای طرح جشنواره رسانه ای خزر از سوی استاندار محترم در چالوس ، استقبال کرده و تمام تلاش خود را انجام داده تا جشنواره خوب و با کیفیتی برگزار شود.

رضوی تصریح کرد: امروز خزر برای همه ما مهم می باشد و هویت اهالی شمال محسوب می گردد و نیاز است چنین برنامه هایی برگزار تا همه به اهمیت خزر پی ببرند.

وی گفت: مدیریت شهری دوره ششم در حوزه فرهنگی ، عمرانی و زیرساختی در شهر چالوس اقدامات خوبی انجام داده است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و این مسیر ادامه دار و رو به پيشرفت ميباشد و زيرساخت هاي عمراني و گردشگري و فرهنگي متناسب با شأن شهروندان ريل گذاري شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس بیان داشت: شهر چالوس در حال حاضر دوره متفاوتی را دنبال می کند و تمام تلاش ما این است که بتوانیم در راستای توسعه شهر چالوس گام های موثرتری برداریم.

رضوی تاکید کرد: از همه عزیزانی که در برگزاری این جشنواره خوب و پر محتوی کمک کردند نهایت تقدیر و تشکر را دارم و ازاستاندار مازندران به جهت تخصیص یک دستگاه خودروی آتش نشانی ويژه  ساختمان های بلند مرتبه به شهرداری چالوس نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

 

 

 شهردار چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر یک هویت فرهنگی برای چالوس خواهد بود

 

شهردار چالوس  گفت: جشنواره رسانه ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری که میزبانی این شهرستان برگزار شد یک هویت فرهنگی برای چالوس خواهد بود.

مسعود یعقوبی اظهار داشت: براای برگزاری این جشنواره مدت یکسالی است که برنامه ریزی شد و جلساات متعدد برگزار تا شاهد یک رویداد بین المللی با حضور شهرداران و اصحاب رسانه حاشیه دریای خزر باشیم که به جهت همدردی با مردم غزه در آن تاریخ برنامه لغو و اکنون به جهت تجلیل از برگزیدگان جشنواره برگزار شده است.

وی ادامه داد: استقرار دایمی این جشنواره در شهرستان چالوس که توسط استاندار اعلام شد ، قطعا در راستای اجرای این جشنواره برنامه مدون تری با حضور شهرهای ساحلی برگزار خواهد شد.

یعقوبی بیان داشت: این جشنواره در شناساندن بیشتر چالوس و ظرفیت های موجود این شهر جهت سرمایه گذاری کمک شایانی می کند و می تواند مسیر ارتبااطی بین شهرهای ساحلی حاشیه دریای خزر را هموارتر نماید.

شهردار چالوس اذعان داشت: در حاشیه این جشنواره که یادمان شهدای خبرنگار غزه نیز برگزار شد نشان داد اهداف فرهنگی غنی در این جشنواره وجود داشت و امیدوارم توانسته باشیم میزبان شایسته ای برای اهالی رسانه سه استان شمالی بوده باشیم.

وی گفت: حضور مهمانان کشوری و استانی در اختتامیه این جشنواره نشان از اهمیت بالای آن بود و بزرگترین خروجی این جشنواره برای شهر چالوس اهدای یک دستگاه خودرو آتش نشانی برای ساختمان های بلند مرتبه از سوی استاندار مازندران بوده است.

  

  

جعفر کیا لاشکی ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر پیام های متفاوتی برای اهالی خزر و مردم مظلوم فلسطین داشت

 

جعفر کیا لاشکی ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس گفت: جشنواره رسانه ای خزر با برنامه ریزی هایی که برای روز اختتامیه انجام شد از محتوی موضوع خزر گرفته تا یادمان شهدای خبرنگار غزه ، پیام های ارزنده ای  برای اهالی خزر و مردم مظلوم فلسطین به همراه داشت.

وی ادامه داد: موضوعات و محتوی آثار ارسالی به این جشنواره با موضوعات خزر و گردشگری بوده که از اهمیت ویژه ای برای اهالی دریای خزر محسوب می شود و از طرفی برگزاری یادمان شهدای خبرنگار غزه در این مراسم و آویختن شال غزه تنها نیست و پخش کلیپ مربوط به شهدای خبرنگار غزه برای مردم غزه این پیام را داشت که امروز ساکنین دریای خزر با مردم غزه همدرد و همدل هستند و ما این جنایت رژیم کودک کش صهیونیست را محکوم می کنیم.

کیا لاشکی بیان داشت: بابت برگزاری جشنواره رسانه ای خزر در مدت یکسال گذشته جلسات متعددی با محوریت استانداری مازندران و در راس آن استاندار محترم و معاونین ایشان  برگزار شد تا بتوانیم جشنواره  خوبی برگزار کنیم که خوشبختانه در بخش ارسال آثار شاهد استقباال اهالی خبر و رسانه استانهای شمالی بودیم.

وی گفت: حفظ نوار ساحلی و توسعه گردشگری ساحلی خزر با الگوهای زیست‌محیطی،ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای کشورهای حاشیه دریای خزر ، معرفی پتانسیل های گردشگری ، ساحلی ، رسانه ای و مدیریت شهری چالوس و شمال کشور ،ایجاد همگرایی بین رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر ، ایجاد تعامل و همگرایی بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر ، معرفی رسانه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر  بین شهروندان  ، بررسی چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌ ای و مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر ، ایجاد زمینه‌های افزایش مصرف رسانه‌ای  در کشورهای حاشیه دریای خزر ،  زمینه تعامل و همکاری بین رسانه های کشورهای حاشیه دریای خزر و  زمینه تعامل و همکاری بین مدیریت شهری کشورهای حاشیه دریای خزر از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

کیا لاشکی بیان داشت: 351 اثر در بخش اصلی و ویژه به جشنواره رسانه ای خزر ارسال شده است و  داوری آثار از سوی داوران معرفی شده توسط مرکز مطالعات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  انجام شد و 41 اثر در بخش های مختلف برگزیده شد که از این تعداد برگزیده 20 اثر منتخب توسط اداره کل مطبوعات خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترجمه و به جشنواره آستراخان روسیه ارسال شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار مازندران مبنی بر استقرار دایمی دبیرخانه این جشنواره در شورای اسلامی شهر چالوس وتاکید ایشان مبنی بر راه اندازی کمیته های مختلف ، قطعا در روزهای آینده کمیته هایی تشکیل و مسیر جشنواره با ارتباط بین شهرهای ساحلی کشورهای حاشیه دریای خزر ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی که داشت اما رسانه ها توانستند با جریان سازی موضوع رسانه ای نداشتن خودرو آتش نشانی مجهز و مخصوص ساختمان های مرتفع از استاندار مازندران قول اختصاص این خودرو مجهز را برای شهرداری چالوس بگیرند که به نظرم بزرگترین دستاوردی بود که این جشنواره  برای شهر چالوس داشت.

کیا لاشکی گفت: تمام تلاش ما این است در سال های آینده این جشنواره که حال به نام چالوس ثبت شده به صورت بین المللی و با کیفیت مطلوب تر و برنامه های متنوع در ارتباط با دریای خزر برگزار شود وقطعا تا اختتامیه دومین دوره آن برنامه های مختلفی از سوی کمیته های جشنواره برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: از استاندار مازندران ، معاونین استاندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، ریاست محترم شورای اسلامی شهر چالوس ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر چالوس ، شهردار چالوس ، همکاران شهرداری چالوس ، فرماندار و معاون فرماندار چالوس ، مدیرکل ارشاد استان مازندران و معاون فرهنگی وی ، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان مازندران ، اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری چالوس که در برگزاری این جشنواره نهایت تلاش و همکاری را داشتند قدردانی می کنم.

 

  

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر می تواند محور هماهنگی شهرهای ساحلی خزر باشد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر چالوس گفت: جشنواره رسانه ای خزر در اولین گام خود نشان داد می تواند محور هماهنگی شهرهای ساحلی خزر باشد و قطعا با حمایت همه جانبه مدیریت شهری چالوس این جشنواره به صورت سالانه و حتی بین المللی برگزار خواهد شد.

سلمان کیا دلیری اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و مدیریت خوب همکارانم در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس و اعضای دبیرخانه این جشنواره بسیار خوب و با کیفیت برگزار شد و رضایتمندی مهمانان را به همراه داشت که جای قدردانی دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد این جشنواره که به نظرم تا کنون هیچ جشنواره ای آن را نداشت اهدای خودروی آتش نشانی مخصوص ساختمان هاای بلند مرتبه از سوی استاندار محترم به شهرداری چالوس در پی مطالبه رسانه ها بود که نیاز اصلی و اساسی خوزه ایمنی غرب استان محسوب می شد.

کیا دلیری بیان داشت: این جشنواره در واقع یک فعالیت فرهنگی خوبی بود که در اختتامیه آن رنگ و بوی حمایت از مردم غزه گرفت و از شهر ساحلی چالوس پیام همدردی خود را به مردم مظلوم غزه رساندیم و خواستار محکومیت اسرائیل کودک کش شدیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر چالوس بیان داشت: امیدوارم در سالهای آینده این جشنواره با همان اهدافی که ابتدا داشت و اختتامیه اولیه آن در حمایت از مردم غزه لغو شد در سالهاای بعد برگزار و چالوس میزبان مدیران شهری حاشیه دریای خزر باشد.

کیا دلیری گفت: مدیریت شهری از چنین برنامه هایی که در شناساندن چالوس کمک می کند حمایت کرده و فعالیت های فرهنگی همانند فعالیت های عمرانی نیاز شهر می باشد.

 

 

 

تورج لهراسبی ، عضو شورای اسلامی شهر چالوس:

جشنواره رسانه ای خزر در سال آینده  همراه با نشست های تخصصی برگزار می شود     

تورج لهراسبی ، عضو شورای اسلامی شهر چالوس گفت:  جشنوراه رسانه ای خزر که اختتامیه اولین دوره آن برگزار شد در سال آینده با کیفیت مطلوب تر و  همراه با نشست های تخصصی برگزار می شود                              .

وی ادامه داد: اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر با رضایتمندی همه مهمانان برگزار شد که از دست اندرکاران برگزار کننده آن مخصوصا کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر چالوس نهایت قدردانی را دارم.

لهراسبی بیان داشت: یکی از جلوه های خوب برگزاری این جشنوراه ویژه برنامه یادمات شهدای خبرنگار غزه و محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه بود که زیبایی خاصی به مراسم اختتامیه داده بود.

وی گفت: موضوع انتخابی برای جشنواره رسانه ای خزر که مدیریت شهری و گردشگری بوده مورد استقبال استاندار مازندران قرار گرفت که این نشان دهنده حساسیت برگزارکنندگان این جشنواره بوده است.

لهراسبی تاکید کرد: این جشنواره در دوره های بعدی به صورت بین المللی برگزار شود قطعا به نفع حوزه شهری چالوس خواهد بود و ارتباطات حوزه شهری دریای خزر کمک ممی کند.

وی بیان داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره اهدای یکدستگاه خودروی آتش نشانی از سوی استاندار به شهرداری چالوس بود که به نظر من این اتفاق خوب نشان داد انتخاب محور مدیریت شهری برای این جشنواره بهترین انتخاب بوده است.

 

 

 صابر سام دلیری ، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر چالوس:

چالوس پتانسیل برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد

صابر سام دلیری ، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر چالوس گفت: جشنواره رسانه ای خزر در عالی ترین  سطح ممکن برگزار شد و قطعا چالوس پتانسیل برگزاری جشنواره های بین المللی را دارد.

وی که از بانیان این جشنواره بوده و جلسات آغازین برگزاری جشنواره رسانه ای خزر در زمان ریاست وی در شورای اسلامی شهر برگزار شد بیان داشت: اولین جشنواره رسانه ای خزر که با محوریت مدیریت شهری و گردشگری برگزار شده در قاممت یک جشنواره ملی چه از نظر تعداد آثار ارایه شده و هم از نظر داوری بود.

سام دلیری تاکید کرد: برگزاری مراسم اختتامیه با حضور استاندار مازندران ، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی ، مدیران کل ارشاد و اهالی رسانه سه استان شمالی بی نظیر برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر چالوس افزود: قطعا این جشنواره در سال های آینده باشکوه تر برگزار خواهد شد و باید تلاش شود تا به صورت بین المللی دنبال شود و میزبانی حوزه بین المللی نیز در توان شهر چالوس می باشد.

سام دلیری افزود: آثار ارایه شده به این جشنواره که بسیار کاربردی و عملیاتی برای مدیریت شهری محسوب می شود باید به صورت دیجیتال و کتاب انتشار و در اختیار  مدیریت شهر شهرهای ساحلی حاشیه دریای خزر قرار گیرد.

وی بیان داشت: اختتامیه اولین جشنواره رسانه ای خزر ویژگی های خاصی هم داشت که می توان به یادمان شهدای غزه و جمع آوری امضای جهت محکومیت اسرائیل جنایتکار و همچنین اهدای یکدستگاه خودرو آتش نشانی از سوی استاندار مازندران به شهرداری چالوس اشاره کرد.

وی گفت: از شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهر چالوس ، روابط عمومی شهرداری چالوس ، اصحاب رسانه شهرستان ، خانه مطبوعات کشور و استان،فرمانداری ، اداره کل گردشگری استان مازندران و اداره میراث فرهنگی که در برگزاری این مراسم باشکوه تلاش کرند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

 

 

 

گزارش بخش آثار جشنواره رسانه ای خزر

351 اثر در بخش اصلی و ویژه به جشنواره رسانه ای خزر ارسال شده است و  داوری آثار از سوی داوران معرفی شده توسط مرکز مطالعات رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  انجام شد.

در بخش اصلی 330 اثر دریافت شده که به تفکیک

خبر: 40 اثر با 18 شرکت کننده    -   گزارش : 114 اثر با 52 شرکت کننده      -      عکس : 42 اثر با 19 شرکت کننده      -     مصاحبه : 36 اثر با 19 شرکت کننده     -   چند رسانه ای : 28 اثر با 12 شرکت کننده      -       مقاله و یادداشت : 53 اثر با 28 شرکت کننده      -       صفحه آرایی و طراحی : 12 اثر با 6 شرکت کننده    -    کاریکاتور و طنز: 5 اثر با 3 شرکت کننده

 

در بخش ویژه که با موضوع مدیریت شهری چالوس ، توسعه عمرانی و گردشگری بوده است نیز 21 اثر با 13 شرکت کننده دریافت شده است.

در کل 102 نفر در سایت جشنواره ثبت نام کردند که از استان البرز 2 نفر ، استان تهران 5 نفر ، استان گلستان 5 نفر ، استان خراسان رضوی 1 نفر ، استان گیلان 20 نفر و استان مازندران 69 نفر می باشند که از این تعداد ثبت نامی 89 نفر با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کردند

داوری آثار توسط مرکز مطالعات صورت گرفت.

داوران: سرکار خانم دکتر سلیمی ( داور بخش های:   صفحه آرایی ، چند رسانه ای ،   ، عکس ، مصاحبه ، مقاله و یادداشت) ، جناب آقای دکتر مختاریان  ( داور بخش های : خبر ، بخش ویژه) ، جناب آقای دکتر مدقق ( داور بخش های : گزارش ، طنز و کاریکاتور)

از بین 41 اثر برگزیده فوق ، 20 اثر  که با آیتم های و موضوعات جشنواره  رسانه ای آستراخان همخوانی داشتند توسط اداره کل مطبوعات خارجی انتخاب ، ترجمه و  ارسال شد که مجموعا در جشنواره آستراخان 3 اثر از ایران دارای رتبه شدند که 2 اثر از 20 اثر ارسالی بوده و 1 اثر از طریق صداوسیما ارسال شده بود رتبه کسب کردند.

 

 

 

بیانیه هیأت داوران جشنواره رسانه ای گردشگری و مدیریت شهری خزر

 

هیئت داوران جشنواره رسانه ای گردشگری و مدیریت شهری درخزر، پیش از هر چیز بر خود لازم می داند از تلاش های صورت گرفته برای برگزاری این جشنواره به عنوان پیش جشنواره رسانه ای بین المللی آستراخان روسیه با همکاری جمع کثیری از سازمان ها و ادارات استان مازندران به ویژه شهرستان چالوس و نیز با مشارکت ارزشمند رسانه های استانی تقدیر کند. این جشنواره با ۱۰ هدف کلی از جمله ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه ای کشورهای حاشیه دریای خزر، ایجاد همگرایی ، تعامل و همکاری بین رسانه های این کشورها ، معرفی رسانه های کشورهای مذکور بین شهروندان ، ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی و...

برگزار شد که در نهایت بناست آثار برتر این جشنواره در جشنواره بین المللی رسانه آستراخان روسیه شرکت داده شوند.

محور های  این دوره از جشنواره را ۸ محور تشکیل داده که از برخی آنها می توان به محیط زیست نوار ساحلی خزر (جنگل ها ،مراتع ، بحران آب ،زباله ، (توسعه منطقه ای فرهنگی ،سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی و...) با تاکید بر ظرفیت دریای خزر ، توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر (ایجاد ساماندهی فضاهای گردشگری) فرهنگ ( ارزش ها ، نگرش ها،  آداب و رسوم بومی ) ادبیات و خرده فرهنگ های ساحل دریای خزر ، تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر ، مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزر و... اشاره کرد.

آثار ارسالی به این جشنواره ، تولید شده در بازه زمانی فروردین ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ ، در دو بخش اصلی (۳۳۰اثر) شامل گزارش (با ۱۱۴اثر) مقاله و یادداشت (۵۳اثر) خبر (۴۰اثر)، مصاحبه (۳۶اثر) ، عکس (تک عکس وگالری) ،(۴۲ اثر)، چندرسانه ای (شامل اینفوگرافیک، پادکست، فیلم ، انیمیشن و موشن گرافیک، ۲۸ اثر) کاریکاتور و طنز (۵اثر) و صفحه آرایی و طراحی (12 اثر ) و بخش ویژه (۲۱اثر) با عنوان مدیریت شهری چالوس، توسعه عمرانی و گردشگری به رقابت پرداختند .

ارزیابی هیئت داوران حکایت از آن دارد که آثار ارسالی بعضاً با معیارهای مورد نظر فاصله داشته و نیازمند توجه بیشتر و در نظر گرفتن شاخصه های ارزیابی هنگام تولید آثار رسانه ای و شرکت آثار در جشنواره سال های آتی هستند . توجه به سبک ها ،تکنیک ها ،روش ها ، ابزارها و قالب های نوین  رسانه ای ، عنایت به ابتکار و خلاقیت در ایده و اجرا برای خلق آثاری خلاق ، جذاب و اثرگذار به ویژه در حوزه آثار بصری مورد توصیه است. آنچه مسلم است در ارتقای آثار در دوره های بعدی موثر باشد، توجه به امر آموزش و تلاش برای ارتقای سوادها و مهارت های لازم در سطوح مدیریتی ، تحریریه ،گرافیکی ، چند رسانه ای و فنی ، رعایت چارچوب های حرفه ای و اخلاقی و داشتن نگاه و رویکرد سازنده ، منصفانه و عاری از سوگیری و ارائه راه حل های موثر در آثار نقادانه است. شناخت دقیق قالب ها و رعایت ارکان ، اصول چارچوب ها ، ویژگی ها و قابلیت های هر یک از قالب ها می تواند در کنار نگاه  مبتکرانه ، به خلق آثاری بهتر بیانجامد.

نظر به اینکه آثار ارسالی بناست در یک جشنواره بین المللی شرکت داده شوند، توصیه می شود در سال های آینده این رویکرد در تولید آثار مدنظر قرار گیرد، تا ضمن کمک به اهداف عالیه جشنواره ، به توسعه تعاملات منطقه ای در حاشیه خزر، ارائه چهره ای در خور از ایران و.... یاری رساند .

 در یک بررسی جزئی تر باید گفت : شمار آثار دریافت شده در بخش گزارش قابل توجه بوده که نشان از پویایی و سرزندگی رسانه ها ، خبرنگاران و نویسندگان نوار ساحلی خزر دارد. تلاش نویسندگان ، به ویژه خبرنگاران نشریات، در بهره گیری از سبک ها و قالب های نوین گزارش نویسی و روایت گری متفاوت و دوری گزینی از سبک های کهنه و کلیشه ای برای نگارش گزارش کاملا مشهود بود که جای تجلیل دارد.

با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای تولید گزارش تحقیقی در برخی رسانه ها همچنان خلق آثاری ارزشمند در این حوزه نیازمند تلاش بیش از پیش است.

برخی قالب ها و بخش ها از جمله حوزه های بصری با توجه به توان و قدرت اثرگذاری آنها و نیز قالب هایی همچون طنز و کاریکاتور نیاز به توجه بیشتر در دوره های آتی جشنواره دارد .

 در پایان ، هیئت داوران با تبریک به برگزیدگان این جشنواره ، امید آن دارد که با عنایت به نکات مذکور از سوی مدیران و فعالان رسانه ای ، در جشنواره های سال های آتی شاهد آثار کیفی تر باشیم. انشاء الله

 

اعضای هیات داوران محمود مختاریان ، حمیدرضا مدقق و مريم سليمی

 

گفتنی است ،  ۴۱ منتخب جشنواره در بخش‌های مختلف که از سوی هیأت داوران انتخاب شدند.

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.